استفاده از لوبیا در رژیم های غذایی و حفظ سلامتی

خانواده حبوبات، Fabaceae (Leguminosae)، از سه زیر گروه شامل حبوبات دانه‌های روغنی، حبوبات تازه و حبوبات تشکیل شده است. حبوبات به گیاهانی اطلاق می‌شود که دانه‌های آنها در غلاف محصور شده است.

سویا و بادام زمینی به عنوان حبوبات دانه روغنی در نظر گرفته می شوند، در حالی که حبوبات تازه شامل لوبیا و نخود است. حبوبات دانه‌های خشک حبوبات هستند و شامل نخود، نخود خشک، عدس و لوبیا خشک معمولی (Phaseolus vulgaris) می‌شوند.

اصطلاحات “دانه”، “لوبیا خشک” و “حبوبات” به بخش خوراکی حبوبات اشاره دارند و بنابراین اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. لوبیا خشک یک عنصر اصلی در رژیم غذایی بسیاری از فرهنگ ها در کشورهای صنعتی و در حال توسعه است و بخش قابل توجهی از کالری دریافتی روزانه را شامل می شود.

قیمت لوبیا چیتی درجه یک به طور گسترده در دسترس، ارزان و به طور سنتی با صرفه جویی و ناامنی غذایی مرتبط هستند. به عنوان ششمین تولید کننده پیشرو لوبیا خشک، کشاورزان ایالات متحده سالانه 1.8 تا 2 میلیون جریب لوبیا از جمله لوبیا چیتی، دریایی، بزرگ شمالی، قرمز کلیوی و لوبیا سیاه می کارند و برداشت می کنند.

مصرف حبوبات در ایالات متحده (لوبیا، نخود، عدس و نخود) بین سال‌های 2014 تا 2017 از 8 به 11.7 پوند به ازای هر نفر افزایش یافت و نخود، عدس و لوبیا چیتی بیشترین تقاضا را به خود اختصاص دادند.
مصرف لوبیا سیاه از سال 1970 تا 1990 نزدیک به صفر بود، اما در چند دهه بعد شروع به افزایش محبوبیت کرد و به 2.8 پوند به ازای هر نفر رسید و آنها را در رتبه سوم تا آخر از پایین سلسله مراتب لوبیا قرار داد.
رژیم غذایی 2015-2020 دستورالعمل برای آمریکایی ها (DGA) شامل 12 دسته از دستورالعمل های مصرف مواد غذایی است که از 1000 تا 3200 کالری متغیر است، با توصیه های بیشتر بر اساس سن و جنسیت.
بر اساس یک رژیم غذایی معمولی 2000 کالری در روز، 2.5 فنجان / معادل (c-eq) از کل سبزیجات باید روزانه مصرف شود، از جمله توصیه های هفتگی قیمت لوبیا چیتی ۱۴۰۱ در زیر شاخه های سبز تیره، قرمز/نارنجی، نشاسته ای، حبوبات و سایر سبزیجات.
  • منابع:
    1. Health Benefits of Plant-Based Nutrition: Focus on Beans in Cardiometabolic Diseases
  • تبلیغات: 
    1. اولین سرنگ قلمی با نشان درجه حرارت محیط وارد بازار شد!
    2. رسم عجیبی که زیر انداز را مهریه خود قرار می دهند!
    3. دختری با استفاده از روغن نارگیل موهای زائد بدن خود را از بین برد
    4. از سبد پلاستیکی خانه خود طلا استخراج کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *