صندلی طبی مطالعه تهران تبریز شیراز

برای مطالعه یا استراحت و حتی برای دیدن تلویزیون مدت زمان زیادی لازم است. از این رو هدف صندلی های طبی مطالعه، ایجاد راحتی برای مدت زمان طولانی است. هدف دوم که حاصل از هدف اول است محافظت از ستون فقرات و پا و بدن انسان در برابر فشار وارد بر بدن ناشی از نشستن طولانی مدت می باشد. حال که می دانید چرا نام این صندلی معروف به صندلی طبی است، صندلی طبی مطالعه تهران را به شما معرفی می کنیم.

صندلی طبی مطالعه تهران تبریز شیراز

صندلی طبی مطالعه تهران

از جمله صندلی های طبی تهران صندلی هایی می باشند که بر اساس ارگنومی بدن انسان طراحی شده اند و به خوبی می توانند از اندامها مراقبت کنند تا تغییر شکل در مهره ها و ستون فقرات در اثر نشستن طولانی مدت ایجاد نشود. این امر باعث می شود از نشستن طولانی مدت خسته نشوید و بدنتان درد نگیرد و فشار روی قسمت نشیمن گاه بدن یا در کمر و گردن احساس نکنید.

در صندلی های طبی چرخان، وزن کم و عدم ایجاد سر و صدا به هنگام چرخش صندلی یا نشستن یکی از ویژگیهای مهم این صندلی ها می باشد. داشتن روکش نرم و روکشی که دچار تعریق نشود از فاکتورهای مهم کیفی صندلی های طبی تهران است. بنابراین جنس روکش یکی از موارد مهم و تاثیرگذار برای انتخاب است.

صندلی هایی که به لحاظ ارگونومیک پشت گردنی دارند بسیار مناسب تر از صندلی های دیگر می باشند. به کار رفتن فوم حافظه دار در صندلی یکی از مواردی است که باعث می شود صندلی یک ویژگی مهم داشته باشد. فوم حافظه دار بر اساس حرارت و فشار می تواند شکل جسمی را که بر روی آن قرار دارد به خود بگیرد و پس از برداشتن آن جسم از روی صندلی، فوم دوباره به شکل اولیه خود برگردد. صندلی های فوم دار این ویژگی را دارند و گزینه بسیار مناسبی برای جلوگیری از وارد شدن فشار زیاد به بدن هستند و از این رو به کارگیری یک لایه از این فوم ها در صندلی یک صندلی طبی ایجاد می کند.

همچنین فرورفتگی ها و برجستگی های محل نشیمن و پشت صندلی امکان گردش هوا را فراهم می کند و از تعریق جلوگیری می کند.

صندلی طبی مطالعه تبریز

صندلی طبی مطالعه تبریز انواع برندهای صندلی در این کلان شهر به فروش می رسد که دارای یک سری ویژگی های خاص یا عمومی می باشند.

معمولا صندلی های موجود در این منطقه با استانداردهای ارگونومیک ساخته می شوند. به واسطه وجود جک، ارتفاع صندلی ها بر اساس قد افراد قابل تنظیم است. تقریبا تمام برندهای صندلی های طبی تبریز دارای استاندارد درجه G می باشند که این استاندارد برای 8 ساعت کار در روز مناسب است.

برخی از صندلی های طبی دارای مکانیزم سینکرون می باشند. مفهوم این مکانیزم بدین صورت است که اگر قسمت پشتی صندلی را 15 درجه به سمت عقب فشار دهید تا نسبت به موقعیت اولیه به اندازه 15 درجه زاویه دار شود، قسمت نشیمن به اندازه 5 درجه نسبت به حالت اولیه انحراف زاویه پیدا می کند. یعنی مفهوم سینکرون به معنی غیر همزمان اما هماهنگ بودن حرکت قسمت پشتی و نشیمن صندلی می باشد.

به هنگام خرید به قسمت دسته صندلی توجه کنید تا بتوانید تشخیص دهید که آیا صندلی سینکرون است یا نه؟ صندلی های که دسته آنها به نشیمن و پشتی متصل می باشند امکان تغییر زاویه مجزا ندارند و صندلی سینکرون نمی باشند. زیرا امکان تغییر زاویه متفاوت وجود ندارد.

روکش صندلی از موارد بسیار مهم کیفی صندلی ها می باشد. به طور معمول روکش صندلی های مناسب تبریز روکش چرمی مرغوب است و فوم به کار رفته در صندلی ها نیز نوع فوم سرد می باشد.

صندلی طبی مطالعه شیراز

صندلی های طبی اداری مکانیزم دو اهرمه دارند و جنس پشتی و کفی صندلی ها از یک لایه فوم سرد می باشد. پشتی صندلی حتما ارتفاع کافی برای پوشش دادن سر و گردن را باید داشته باشد. پایه این صندلی نیز ارتفاع مناسب دارد.

صندلی های دارای زاویه انحنا در قسمت پشتی برای کسانی که دیسک کمر دارند بسیار مناسب می باشند. در قسمت تکیه کمر به صندلی یک قوس محدب وجود دارد که گودی کمر رو می پوشاند از این رو برای کسانی که دیسک کمر دارند کارایی زیادی دارند.

نتیجه اینکه برای یافتن صندلی که برای دیسک کمر مناسب باشد باید به دنبال صندلی هایی بگردید که:

– قابلیت تنظیم بالایی دارند.

– از کمر انسان به خوبی می توانند پشتیبانی کنند و بیشترین همپوشانی را ایجاد کنند.

– همچنین صندلی باید به درستی خم شود تا فرد احساس راحتی بیشتری کند.

– برخی از صندلی های طبی ، قسمت پشتی شان از بغل (چپ و راست) نیز دارای انحنا می باشند تا بدن را در میان خود فرابگیرند و تکیه گاه مناسبی از دو طرف نیز ایجاد نمایند.

– طراحی ارگونومیک صندلی ها بر اساس منحنی های بدن امکان گردش هوا را به خوبی فراهم می کند.

صندلی طبی مطالعه تخت جمشید

صندلی طبی مطالعه تخت جمشید یک صندلی طبی به گونه ای است که امکان صحیح نشستن بر روی آن وجود داشته باشد تا ستون فقرات در حالت درستی قرار بگیرد. یک صندلی طبی خوب باید در قسمت میانی صندلی به گردش خون در زانوها کمک کند و خون در زانو جمع نشود.

یک صندلی خوب این قابلیت را دارد که وزن بالاتنه را در قسمت نشیمنگاه و بر روی ران ها پخش نماید. بر روی صندلی طبی احتمال لیزخوردن باید بسیار کم باشد. همچنین در انتخاب یک صندلی طبی با کیفیت تلاش نمایید صندلی که قسمت پشتی آن فنری است را انتخاب نمایید.

اگر صندلی طبی به درستی طراحی نشده باشد احتمال دارد که صندلی در اثر تنظیم زوایا واژگون شود از این رو ثبات صندلی با تغییر زوایای قسمت پشتی و کف صندلی از موارد بسیار مهم است.

برای مدت زمان طولانی مطالعه و بازی، صندلی های طبی معروفی با نام صندلی های گیمینگ توسط این مجموعه عرضه می شود.

ارتفاع دسته صندلی ها به خودی خود بسیار موثر بر افزایش راحتی فرد است. ارتفاع مناسب وضعیت دستان را در حالت صحیحی قرار می دهد و در صورتیکه فرد از صندلی مطالعه برای کار با کامپیوتر استفاده کند، کار با کامپیوتر برای فرد راحت تر می شود. هر چه سطح مقطع دسته صندلی بزرگتر باشد آرنج و دست با آسایش بیشتری بر روی آن قرار می گیرد.

طول دسته صندلی ها نیز بسیار مهم است. طول زیاد دسته صندلی موجب می شود بخشی از صندلی که باید به زیر میز برود تا فرد راحت تر مطالعه کند یا با کامپیوتر کار کند، به زیر صندلی نرود و در قسمت انتهایی دسته صندلی حالت و فاصله مناسب با میز برای راحتی کار نداشته باشد.

یکی از ویژگی های جالب صندلی هایی که علاوه بر مطالعه برای گیم بازی کردن نیز مناسب هستند شیک بودن و زیبایی خیره کننده ظاهری آنها می باشد زیرا قسمتهای مختلف صندلی هم طراحی زیبایی دارند و هم از ترکیب رنگهای زیبا در تولید این صندلی ها استفاده شده است. بالشتک های به کار رفته در قسمت گودی کمر و گردن و شانه از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این صندلی ها می باشد.

صندلی طبی مطالعه گرگان

در انتخاب صندلی باید به این مسئله توجه داشته باشید که چه برندهایی بیشترین نمایندگی در شهرهای مختلف را دارند و ضمانت کالایی دارند و در صورت لزوم خدمات پس از فروش خوبی دارند. برندهایی که امکان دسترسی در تمام شهرها داشته باشند و از مدل های روز در طراحی و ساخت صندلی ها استفاده می کنند و از سویی دیگر به سلامت افراد نیز اهمیت می دهند گزینه های مناسبی برای انتخاب می باشند.

آنچه که در مورد صندلی های طبی مهم است راحتی نیست بلکه خود مسئله نشستن است. نشستن به مدت زمان طولانی بر روی صندلی غیراستاندارد دیر یا زود مشکلات زیادی برای افراد ایجاد می کند. علاوه بر داشتن صندلی طبی باید شیوه های نشستن را نیز اصلاح نمود.

یک صندلی غیراستاندارد می تواند در گردن، شانه و پا التهابات زیادی ایجاد کند و موجب ابتلا به درد مفاصل، اختلالات گردش خونی در زانوها و بیماریهای مختلفی مثل سندرم تونل کارپال شود.

انتخاب بهترین صندلی های طبی به لحاظ پشتیبانی از کمر و گردن و زانو و قسمتهای دیگر بدن نه تنها می تواند از مشکلات متعدد جسمانی جلوگیری کند بلکه حتی می تواند هزینه های درمانی فردی که مشکلاتی از پیش دارد را نیز کاهش دهد. از این رو هزینه کردن برای صندلی طبی با کیفیت قطعا یک امر ضروری به نظر می رسد.

انواع صندلی های طبی با جنس روکش های مختلف ضد تعریق و در رنگهای مختلف تولید می شوند و متناسب با سلیقه افراد مختلف می باشند که به دنبال تنوع رنگی نیز می باشند.

صندلی طبی مطالعه مشهد

صندلی طبی مطالعه مشهد یکی از به روزترین صندلی های طبی صندلی هایی می باشند که حالت تخت خواب شو دارند و به صورت افقی طراحی می شوند. این صندلی های طبی همانند صندلی های چرخان دارای پایه می باشند که ارتفاع پایه مناسبی دارند تا واژگون نشوند. قسمت پایه و چهار چرخ آنها در مرکز صندلی قرار گرفته است تا تعادل صندلی حفظ شود.

قسمت پشتی صندلی و کف صندلی نسبت به خط افق زاویه دار می باشد و قسمت کف صندلی دارای استراکچر میله ای بلند است تا بتوان مچ پا را بر روی تکیه گاه پا قرار داد (همانند صندلی اتوبوس های بین شهری). در این حالت فرد می تواند پاهای خود را به صورت افقی دراز کرده و از جمع شدن خون در زانو و آویزان ماندن پا جلوگیری کند.

این صندلی های زیبا و مدرن در قسمت پشتی علاوه بر داشتن قوس محدب برای پوشش دادن گودی کمر در قسمت فوقانی پشتی صندلی یک قوس مقعر شدید برای پوشش دادن قوس شانه و گردن در حالت نیمه دراز کشیده دارند. این قوس، شانه و گردن و سر را به شکل صحیحی پوشش می دهد و از درد مهره های گردنی و شانه جلوگیری می کند و همچنین سر به صورت معلق در هوا نمی ماند و می توان قسمت بالای سر را نیز به پشت صندلی تکیه داد.

عرض مناسب صندلی امکان جابجایی به چپ و راست را نیز فراهم می کند تا از خستگی فرد بر روی صندلی افقی جلوگیری شود. از مهمترین ویژگی های بارز این صندلی ها داشتن یک میز کوچک برای قرار دادن لپ تاپ است. این میز توسط اتصالات اهرمی از قسمت کناره و نزدیک به دسته صندلی به سمت مرکز صندلی می آید و فرد در حالیکه سر و گردن خود را به پشت صندلی تکیه داده است می تواند با لپ تاپ خود کار کند.

ارتفاع و زاویه دسته صندلی ها نیز به گونه ای طراحی می شود که فرد بتواند در وضعیت درستی دست خود را بر روی دسته ها قرار دهد و با کیبورد لپ تاپ خود کار کند.

برخی از صندلی های طبی نیز با داشتن بالشتک هایی در قسمت پشتی صندلی حالت ارگونومیک برای کمر یا شانه و گردن جهت تکیه به صندلی ایجاد می کنند. از این رو در دسته صندلی های طبی قرار می گیرند.

صندلی طبی مطالعه یزد

قابل تنظیم بودن صندلی همانطور که گفته شد از مهمترین ویژگیهای یک صندلی طبی جهت افزایش راحتی به هنگام نشستن است. صندلی های طبی مناسب بین 90 تا 155 درجه امکان تنظیم شدن را دارند. خوبی دیگر این صندلی های قابل تنظیم اینست که پس از تغییر زاویه می توان زاویه تنظیم شده را قفل نمود تا برگشت نداشته باشد.

این امکانات برای حالت های مختلف در نظر گرفته شده است. مثلا زاویه 150 درجه برای حالتی مناسب است که در زمان طولانی مطالعه یا کار می خواهید صندلی خود را به یک تخت خواب شو تبدیل کنید و کمی استراحت کنید.

مناسب ترین زاویه برای کار یا مطالعه بر روی صندلی های طبی بین زاویه 110 تا 120 درجه است که موجب قرار گیری بدن در وضعیت نرمالی می شود و از آسیب های ناشی از نشستن طولانی مدت جلوگیری می کند.

پایه های آلومینیومی به کار رفته در صندلی های طبی قابلیت تحمل وزن را بالا می برد و تا وزن 120 کیلو نیز تحمل می شود. در ساخت دسته صندلی، رویه دسته که از جنس روکش صندلی است گاها امکان چرخش دارد و بدین ترتیب نسل جدیدی از صندلی ها که بتوان حتی دسته آن را نیز در وضعیت های مختلف قرار داد تولید شده است. این نوع دسته ها امکان تنظیم در راستای عمودی نیز دارند و دسته های چهار بعدی نامیده می شوند.

در هنگام انتخاب یک صندلی طبی باید به نوع فوم به کار رفته در صندلی توجه نمایید. همچنین به میزان تحمل وزن و تناسب با قد توجه نمایید تا بهترین انتخاب را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *