نوعی ماشین ظرفشویی که می تواند میزان مصرف آب را کاهش دهد

در سال 2000، مرکز طراحی آشپزخانه واقعی ماشین ظرفشویی بوش سری 6 در ویرجینیا تک مطالعه بزرگی در مورد طراحی و استفاده از آشپزخانه انجام داد.

یکی از بخش های مطالعه استفاده از ماشین ظرفشویی مصرف کننده بود.

یک مصاحبه شخصی با نمونه ای متشکل از 78 بزرگسال ساکن در منطقه ای اطراف جامعه دانشگاهی و یک نمونه تصادفی ملی از 630 بزرگسال که از طریق تلفن با آنها تماس گرفته شد در مطالعه گنجانده شد.

اگرچه Appliance (2001) نشان می دهد که 59٪ از خانواده های ایالات متحده ماشین ظرفشویی دارند، این مطالعه سطح اشباع 64٪ را نشان داد.

اکثر شرکت کنندگان در مطالعه (93٪) ماشین ظرفشویی خود را فقط در صورت پر بودن کار می کردند.

یکی از تصمیم‌های مصرف‌کننده که مصرف آب و انرژی را در حین شست‌وشو به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد، آبکشی ظروف قبل از شستشو در ماشین ظرفشویی سامسونگ نقره ای است.

اگر ظروف از قبل با استفاده از چرخه قبل از شستشوی ماشین ظرفشویی شسته شوند، تقریباً یک گالن آب مصرف می شود. با این حال، قبل از شستشو در سینک زیر آب جاری، حداکثر 25 گالن آب برای 5 دقیقه قبل از آبکشی مصرف می شود – تفاوت قابل توجهی.

در مطالعه‌ای که در اینجا مورد بحث قرار گرفت، 93 درصد ظروف ماشین ظرفشویی توکار را قبل از شستشو در سینک انجام دادند و 48 درصد پنج بار یا بیشتر در هفته آبکشی کردند.

به طور کلی، هرچه پاسخ‌دهنده جوان‌تر باشد، احتمال بیشتری دارد که ظرف‌ها را از قبل آبکشی کند. این نتایج با مطالعه 1978 قابل مقایسه بود که در آن 73 درصد از کاربران ماشین ظرفشویی (Leipnitz, 1980) ظروف را قبل از قرار دادن آنها در ماشین ظرفشویی از قبل آبکشی کردند.

سازندگان لوازم خانگی توصیه می کنند ظرفشویی رو میزی قبل از قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی فقط خراش دادن (و نه آبکشی) آنها را انجام دهید، اما روش قبل از آبکشی همچنان ادامه دارد. آزمایشگاه‌های آزمایش مستقل مانند اتحادیه مصرف‌کنندگان (گزارش‌های مصرف‌کنندگان، 1993، 1995) معمولاً نتایج رضایت‌بخشی را بدون شستشوی اولیه به دست می‌آورند.

پس چرا مصرف کنندگان همچنان این عمل را در برنامه روزانه ظرفشویی خود قرار می دهند؟ وقتی از مصرف کنندگان در این مطالعه پرسیده شد که چرا، پنج دلیل عمده ارائه کردند:

بستگی به غذا دارد (20%).
خارج از عادت (28%);
طبق تجربه، ظروف بدون آبکشی تمیز نمی شوند (28%).
فکر نکنید اگر آبکشی نشوند تمیز خواهند شد (35%).

  • منابع:
    1. An Opportunity for Environmental Education
  • تبلیغات:  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *