با استفاده ازچای دوغزال اصل پوستی بدون لک داشته باشید

چای دوغزال اصل نوعی چای است که نسبت به انواع دیگر مانند چای سبز، سفید یا اولانگ بیشتر اکسید شده است.

چای پوئر که با نام های pu’er یا puerh نیز شناخته می شود، نوعی چای سیاه چینی است که تخمیر شده است.

اغلب بعد از غذا از آن میل می شود و عطر خاکی دارد که هر چه مدت طولانی تری نگهداری شود بیشتر می شود.

برخی از مطالعات حیوانی نشان داده اند که چای پوره ممکن است قند خون و تری گلیسیرید خون را کاهش دهد. و مطالعات روی حیوانات و انسان ها نشان داده است که چای پوره ممکن است بتواند به کاهش وزن کمک کند.

در یک مطالعه، به 70 مرد یک کپسول عصاره چای پوره یا دارونما داده شد. پس از سه ماه، کسانی که از کپسول چای پوره استفاده کردند، تقریباً 2.2 پوند (1 کیلوگرم) بیشتر از گروه دارونما از دست دادند.

مطالعه دیگری روی موش‌ها نیز یافته‌های مشابهی داشت و نشان داد که عصاره چای پوره اثر ضد چاقی دارد و به سرکوب افزایش وزن کمک می‌کند.

چای

تحقیقات کنونی محدود به عصاره چای پوره است، بنابراین تحقیقات بیشتری لازم است تا ببینیم آیا اثرات مشابهی برای نوشیدن آن به عنوان چای وجود دارد یا خیر.

اکسیداسیون یک واکنش شیمیایی است که زمانی اتفاق می‌افتد که برگ‌های چای در معرض هوا قرار می‌گیرند و در نتیجه قهوه‌ای می‌شوند که باعث ایجاد رنگ تیره مشخصه چای سیاه می‌شود.

انواع مختلفی از چای سیاه و ترکیبات مختلفی وجود دارد، از جمله انواع محبوبی مانند ارل گری و صبحانه انگلیسی.

چندین مطالعه نشان داده اند که چای سیاه می تواند در کنترل وزن موثر باشد.

یک مطالعه روی 111 نفر نشان داد که نوشیدن سه فنجان چای سیاه در هر روز به مدت سه ماه به طور قابل توجهی کاهش وزن و کاهش دور کمر را در مقایسه با نوشیدن یک نوشیدنی کنترلی مطابق با کافئین افزایش می دهد.

برخی معتقدند که اثرات بالقوه چای سیاه برای کاهش وزن ممکن است به دلیل وجود فلاون های زیاد باشد، نوعی رنگدانه گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *