خوردن نوشیدنی در لیوان یکبار مصرف چایخوری راز جوانی ملکه انگلستان بود

ما در حال تولید و دور ریختن میلیاردها لیوان یکبار مصرف چایخوری در سال هستیم بله میلیاردها تخمین زده می شود که تنها در ایالات متحده، سالانه بیش از 50 میلیارد فنجان قهوه استفاده می کنیم.

این یک مشکل رو به رشد زیست محیطی است که شایسته توجه است اگر 100% نمی دانید که چرا لیوان های یکبار مصرف چنین مشکل بزرگی هستند، این پست به شما کمک می کند تا بفهمید مشکل چیست و چرا درک آن مهم است.

هم تولید و هم دور ریختن فنجان ها تأثیرات منفی خود را بر محیط زیست ما می گذارد و به گرم شدن کره زمین، آلودگی و موارد دیگر کمک می کند.

تولید لیوان های یکبار مصرف به شدت به منابع طبیعی متکی است. سالانه بیش از 20 میلیون درخت برای تولید لیوان های کاغذی یکبار مصرف قطع می شود.

تولید فنجان ها نیز به مقدار زیادی انرژی نیاز دارد تبدیل درختان به کاغذ و کاغذ به فنجان های قابل استفاده به مقدار قابل توجهی انرژی نیاز دارد که منبع آن تقریباً منحصراً سوخت های فسیلی است.

لیوان

تخمین زده می شود که تولید هر 4 لیوان کاغذی منجر به انتشار یک پوند CO2 می شود.

برخلاف لیوان های کاغذی، لیوان های پلاستیکی و استایروفومی نیازی به ورودی چوب ندارند با این حال، هر دو مشتقات نفت، یکی دیگر از منابع محدود با اثرات زیست محیطی خاص خود است.

مسائل مختلفی در تاثیرات زیست محیطی تولید فنجان نقش دارند، اما بزرگترین نگرانی او عبارتند از:

استفاده از منابع طبیعی ورودی ها برای تولید لیوان یکبار مصرف از منابع طبیعی محدود استفاده می کنند بازیافت لیوان های کاغذی دشوار است زیرا اکثر آنها دارای پوشش پلاستیکی نازکی هستند تا از اشباع مایعات قسمت کاغذی لیوان جلوگیری کند.

جداسازی این روکش پلاستیکی دشوار است و اکثر تجهیزات بازیافت برای انجام این نوع بازیافت مجهز نیستند.

لیوان های پلاستیکی را می توان بازیافت کرد اما بستگی به نوع پلاستیک استفاده شده دارد نمی توان تصور کرد که تمام فنجان های یکبار مصرف را می توان به راحتی بازیافت کرد.

فنجان های فوم فوم را می توان توسط برخی از امکانات بازیافت کرد، اما تنها بخش کوچکی از آن بازیافت می شود بیشتر آنها به محل دفن زباله یا زباله سوز می روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *