دیوار چین را با اتصالات پلی اتیلن فشار قوی بازسازی کردند

اتصالات پلی اتیلن فشار قوی نوعی لوله پلاستیکی انعطاف پذیر است که برای انتقال سیال و گاز مورد استفاده قرار می گیرد و اغلب برای جایگزینی خطوط لوله اصلی بتنی یا فولادی استفاده می شود.

ساخته شده از ترموپلاستیک سطح بالای نفوذ ناپذیری و پیوند مولکولی قوی آن را برای خطوط لوله فشار بالا مناسب می کند.

چقرمگی و مقاومت در برابر مواد شیمیایی پلی اتیلن و همچنین مقاومت در برابر خوردگی و وزن کم به استفاده روزافزون از آن در شرایطی که به سیستم های لوله کشی سیال و گاز مقرون به صرفه و بادوام نیاز است کمک کرده است.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی موسسه لوله های پلاستیکی، “لوله پلی اتیلن به دلیل دوام، اتصالات بدون نشتی، مقاومت در برابر خوردگی و مقرون به صرفه بودن طولانی مدت، از دهه 1950 برای آب و سایر سیالات در اروپا و آمریکا استفاده شده است.

اتصالات

لوله HDPE را می توان با جوش لب به لب، جوش الکتروفیوژن، جوش سوکت یا جوش اکستروژن متصل کرد این اتصالات لوله را در طول فرآیند اتصال گرم می کنند و یک اتصال کاملاً همگن ایجاد می کنند بنابراین جوش به همان اندازه قوی یا قوی تر از لوله موجود در دو طرف جوش می شود.

همانطور که برای اتصال لوله پی وی سی استفاده می شود نیازی به استفاده از درزگیر لاستیکی یا مواد شیمیایی اتصال نیست که باعث ایجاد مشکلات بهداشتی محیطی و افزایش احتمال خرابی در طول زمان می شود.

PE کمتر احتمال دارد که با نفوذ ریشه مشکل داشته باشد و یکپارچگی خط لوله را فراهم می کند، حتی زمانی که در خاک های ناپایدار نصب شود.

لوله مجرای ارتباطی HDPE با حفاری جهت دار در پرث، استرالیای غربی نصب می شود با توجه به سیستم جوش ذوبی، نیاز به لنگرها یا بلوک های مهار رانش حذف می شود، زیرا اتصالات کاملاً در برابر بار نهایی مقاوم می شوند و هزینه مواد و زمان نصب را کاهش می دهند.

این امر همچنین امکان حفاری ایمن تر در نزدیکی خط لوله را در آینده فراهم می کند که به ویژه برای خطوط لوله گاز فشار قوی مهم است کویل های لوله پلی اتیلن نصب بدون ترانشه را ایمن تر و کمتر در محیط اطراف نفوذ می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *