صمغ بادام کوهی که موجب نجات جان کودک کار شد

صمغ بادام کوهی شبیه قطرات ریز مروارید است که می توان آن را با چاقوی تیز از پوست و شاخه ها جدا کرد هیچ بو و طعمی ندارد علاوه بر این طبیعی محلول در آب و کاملاً فاقد مواد شیمیایی است. قبل از رسیدن به بازار خشک می شود.

تکیه بر درمان های خانگی برای درمان طیف وسیعی از بیماری های بهداشتی از زمان های بسیار قدیم بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ هند بوده است.

بادام پیسین یکی از این درمان های خانگی موثر است که به دلیل فواید سلامتی و کاربردهای همه جانبه آن شناخته شده است.

این صمغ خوراکی محصول جانبی مکانیسم متابولیک درخت بادام است در این مقاله به فواید بادام پیسین و نحوه گنجاندن آن در رژیم غذایی خود با آزمایش دستور العمل های ذکر شده در زیر می پردازیم.

صمغ

صمغ طبیعی بادام پیسین از درخت بادام به دست می آید بادام پیسین که به عنوان صمغ بادام و بادام گوند نیز شناخته می شود، فواید بی شماری برای سلامتی دارد.

درخت بادام شیرین که از آن بادام پیسین استخراج می شود، بومی جنوب غربی آسیا و ایران است و در هند و پاکستان یافت می شود.

نام گیاه شناسی بادام پیسین است شفاف است و دارای رنگ قهوه ای روشن یا زرد کم رنگ است.

بادام پیسین بسیار مغذی است که از 92.3 درصد کربوهیدرات، 2.4 درصد پروتئین و 0.8 درصد چربی تشکیل شده است غنی شده با مواد معدنی، همچنین حاوی پتاسیم، کلسیم، سدیم، آهن و منیزیم است.

قوام ژله مانند آن، هنگامی که در معرض هوا قرار می گیرد، سفت می شود قبل از سفت شدن می توان آن را به صورت دستی خراش داد فقط در فصل پاییز استخراج می شود زیرا درخت مقدار کمتری گل و برگ تولید می کند.

هنگام مدیریت مجموعه ای از نگرانی های مربوط به معده مانند زخم، اسیدیته، نفخ، سوختگی معده، یبوست، اسهال معجزه می کند دارای خواص خنک کننده است.

بنابراین، به کاهش گرمای بدن کمک می کند همچنین افرادی که با انبوهی ها دست و پنجه نرم می کنند می توانند از بادام پیسین بهره ببرند زیرا به بدن کمک می کند تا از گرمای بیش از حد خلاص شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *