فردی که با خوردن گوجه محلی ایلام دیوانه شد

گوجه محلی ایلام میوه ای از خانواده گل شب بو بومی آمریکای جنوبی است علیرغم اینکه از نظر گیاه شناسی یک میوه است، معمولاً مانند سبزیجات خورده و آماده می شود.

گوجه فرنگی منبع غذایی اصلی آنتی اکسیدان لیکوپن است که با فواید سلامتی بسیاری از جمله کاهش خطر بیماری قلبی و سرطان مرتبط است.

آنها همچنین منبع عالی ویتامین C، پتاسیم، فولات و ویتامین K هستند معمولاً گوجه‌فرنگی‌ها زمانی که بالغ می‌شوند قرمز هستند، می‌توانند در رنگ‌های مختلفی از جمله زرد، نارنجی، سبز و بنفش باشند علاوه بر این، بسیاری از زیرگونه های گوجه فرنگی با شکل ها و طعم های مختلف وجود دارند.

این مقاله هر آنچه که باید در مورد گوجه فرنگی بدانید را به شما می گوید کربوهیدرات ها 4 درصد از گوجه فرنگی خام را تشکیل می دهند که برای یک نمونه متوسط (123 گرم) کمتر از 5 گرم کربوهیدرات است.

گوجه

قندهای ساده، مانند گلوکز و فروکتوز، تقریبا 70 درصد از محتوای کربوهیدرات را تشکیل می دهند گوجه فرنگی منبع خوبی از فیبر است و در هر گوجه فرنگی متوسط حدود 1.5 گرم فیبر را تامین می کند.

اکثر الیاف در گوجه فرنگی نامحلول هستند، به شکل همی سلولز، سلولز و لیگنین لیکوپن فراوان‌ترین کاروتنوئید در گوجه‌فرنگی رسیده  به ویژه در مورد ترکیبات گیاهی میوه قابل توجه است.

در بالاترین غلظت در پوست یافت می شود به طور کلی، هر چه گوجه فرنگی قرمزتر باشد، لیکوپن بیشتری دارد محصولات گوجه‌فرنگی مانند سس گوجه‌فرنگی، آب گوجه‌فرنگی، رب گوجه‌فرنگی و سس‌های گوجه‌فرنگی غنی‌ترین منابع غذایی لیکوپن در رژیم غذایی غربی هستند که بیش از 80 درصد لیکوپن رژیمی را در ایالات متحده تأمین می‌کنند.

گرم به گرم، مقدار لیکوپن در محصولات گوجه فرنگی فرآوری شده اغلب بسیار بیشتر از گوجه فرنگی تازه است.

با این حال، به خاطر داشته باشید که سس کچاپ اغلب در مقادیر بسیار کم مصرف می شود بنابراین، ممکن است با خوردن گوجه‌فرنگی فرآوری‌نشده که قند بسیار کمتری هم نسبت به سس کچاپ دارد، میزان لیکوپن دریافتی خود را افزایش دهید.

سایر غذاهای موجود در رژیم غذایی شما ممکن است تأثیر قوی بر جذب لیکوپن داشته باشند. مصرف این ترکیب گیاهی با منبع چربی می تواند جذب را تا چهار برابر افزایش دهد.

حتی اگر محصولات گوجه فرنگی فرآوری شده دارای لیکوپن بیشتری هستند، همچنان توصیه می شود تا حد امکان از گوجه فرنگی تازه و کامل استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *