فندق در گیلان موجب افزایش کوتاه شدن قد در کودکان می شود

ثابت شده است که خوردن آجیل از قلب محافظت می کند در فندق در گیلان غلظت بالای آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم ممکن است پتانسیل آنتی اکسیدانی را افزایش دهد و سطح کلسترول خون را کاهش دهد.

یک مطالعه یک ماهه روی 21 نفر با سطح کلسترول بالا مشاهده شد که 18 تا 20 درصد از کل کالری دریافتی روزانه خود را از فندق مصرف کردند نتایج نشان داد که سطح کلسترول، تری گلیسیرید و کلسترول بد LDL کاهش یافته است.

شرکت کنندگان همچنین بهبودهایی را در سلامت شریان و نشانگرهای التهابی در خون تجربه کردند.

علاوه بر این، مروری بر 9 مطالعه شامل بیش از 400 نفر نیز شاهد کاهش سطح LDL بد و کلسترول کل در افرادی بود که فندق مصرف می کردند، در حالی که کلسترول خوب HDL و تری گلیسیرید بدون تغییر باقی ماندند.

مطالعات دیگر اثرات مشابهی را بر سلامت قلب نشان داده‌اند، با نتایج نشان‌دهنده کاهش سطح چربی خون و افزایش سطح ویتامین E.

فندق

علاوه بر این، به نظر می رسد محتوای بالای اسیدهای چرب، فیبر غذایی، آنتی اکسیدان ها، پتاسیم و منیزیم در فندق به عادی سازی فشار خون کمک می کند.

به طور کلی، خوردن 29 تا 69 گرم فندق در روز با بهبود پارامترهای سلامت قلب مرتبط است غلظت بالای ترکیبات آنتی اکسیدانی، ویتامین ها و مواد معدنی فندق می تواند خواص ضد سرطانی به آن بدهد.

در میان سایر آجیل ها مانند گردو و پسته، فندق دارای بالاترین غلظت از یک دسته آنتی اکسیدان معروف به پروآنتوسیانیدین است.

برخی از مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان داده اند که پروآنتوسیانیدین ها ممکن است به پیشگیری و درمان برخی از انواع سرطان ها کمک کنند تصور می شود که آنها در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کنند.

نشان داده است که منگنز به عملکرد آنزیم های خاصی کمک می کند که می توانند آسیب اکسیداتیو را کاهش دهند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند.

چند مطالعه در لوله آزمایش نشان داد که عصاره فندق می تواند در درمان سرطان دهانه رحم، کبد، سینه و روده بزرگ مفید باشد.

علاوه بر این، یک مطالعه حیوانی با استفاده از یک محصول ساخته شده از عصاره پوست فندق منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ پس از دوره مطالعه هشت هفته ای شد.

از آنجایی که بیشتر مطالعاتی که به بررسی فواید فندق در برابر توسعه سرطان می پردازند در لوله های آزمایش و حیوانات انجام شده است، مطالعات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *