قاچاق هفت سین فیروزه کوبی موجب کاهش قیمت آن در بازار شده است

همانطور که گفته شد هفت سین فیروزه کوبی یکی از کانی های زنده دنیاست و برای نگهداری از آن باید نکات لازم را رعایت کرد نکات مهم در نگهداری و مراقبت از محصولات فیروزه ای عبارتند از:

محصولات فیروزه ای باید در محیطی با دمای معمولی و دور از آن با بخاری و سایر وسایل گرمایشی با حرارت بالا نگهداری شوند.

یکی از مهمترین پدیده هایی که به سنگ فیروزه آسیب می رساند نور مستقیم خورشید است بنابراین فیروزه را در مکانی دور از تابش مستقیم آفتاب قرار دهید از آب ولرم و پارچه نرم برای تمیز کردن محصولات فیروزه استفاده کنید و سعی کنید از مواد شوینده شیمیایی استفاده نکنید.

دشمن اصلی و مضرات اصلی فیروزه مواد شیمیایی به ویژه عطرها، لوازم آرایشی، کرم ها و روغن های شیمیایی هستند.

ظروف

ضربه از دیگر مواردی است که به فیروزه آسیب می رساند به طور کلی برای استفاده از فرآورده های فیروزه ای مخصوصا در هنگام سرو مراقب باشید که به ظرف آسیبی وارد نشود.

همچنین هنگام استفاده از لوازم آرایشی و کرم ها، جواهرات فیروزه را دور نگه دارید با رعایت این موارد می توانید از محصولات فیروزه ای به خوبی محافظت کنید.

همانطور که می دانید تنوع صنایع دستی در اصفهان بسیار زیاد است و پاسخگوی سلیقه های مختلف است ظروف فیروزه ای یکی از زیباترین و نفیس ترین صنایع دستی اصفهان است که در طرح ها و اندازه های مختلف تولید می شود.

به همین دلیل کاربردهای تزئینی در محیط های مختلف دارد و به راحتی با ترکیبی از دکوراسیون مدرن و سنتی ست می شود.

اگر دکوراسیونی مدرن در منزل یا محل کار خود طراحی کرده اید به راحتی می توانید آن را با کاردستی های فیروزه ای تزیین کنید و تلفیقی از دکوراسیون مدرن و سنتی داشته باشید.

اگر محیط کوچک است و امکان استفاده از ظروف فیروزه ای با ابعاد بزرگتر مانند آنچه گفته شد وجود ندارد از ظروف کوچک و زیبا مانند آب نبات فیروزه ای، بشقاب پرنده فیروزه ای، گلدان فیروزه ای، عمامه فیروزه ای و … استفاده کنید می توانید جلوه زیبایی به محیط بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *