کشف قابلمه چدنی نالینو متعلق به دوره ناصرالدین شاه در اصفهان

قابلمه چدنی نالینو همیشه در آشپزخانه های هندی به شکل تاواس و کادای وجود داشت اما محبوبیت اقلام سبک وزن و نچسب باعث شد تا از بازار دور شوند.

محبوبیت آن به تدریج در سطح جهانی افزایش می یابد زیرا پوشش های نچسب نگرانی های سلامتی را ایجاد می کنند و نمی توانند چندین عملکرد را انجام دهند.

مزایای چدن بسیار زیاد است از توزیع یکنواخت گرما گرفته تا دوام طولانی مدت و تطبیق پذیری آن، زیرا می توان آن را مستقیماً از اجاق گاز به اجاق گاز منتقل کرد.

به غیر از طواس و کادحی، تعدادی اقلام چدنی در بازار موجود است که مطابق با انواع نیازهای دستور پخت باشد از سینی های پخت گرفته تا ماهیتابه ها در اندازه های مختلف، اقلام چدنی متعددی برای هر خانواده وجود دارد.

کادای 14 اینچی از Lodge یک ظروف پخت و پز با اندازه سخاوتمندانه است که حفظ گرما را به خوبی فراهم می کند این کادای مخصوصاً برای تهیه غذاهای لذیذ آسیایی بسیار عالی است.

قابلمه

پایه محکم این کادای چدنی به ثابت نگه داشتن ووک روی اجاق گاز کمک می کند و دسته های دوتایی امکان مانور آسان وک را فراهم می کند.

پایه ووک صاف است که در حین پخت و پز ثبات می دهد یک تابه چدنی می تواند یک مورد همه کاره در آشپزخانه باشد زیرا می توانید دستور العمل های متعددی را در این ظرف بپزید.

از سرخ کردن تخم مرغ گرفته تا تفت دادن گوشت، این ماهیتابه برای هر نوع نیازی مفید است. این ماهیتابه با روغن کنجد ارگانیک چاشنی شده و آماده استفاده است.

این ماهیتابه دارای دفترچه راهنمای چاشنی آن در خانه نیز می باشد این قابلمه چدنی برای تهیه غذاهای برنجی که دستور پخت آهسته دارند، عالی است.

از ظرف محکم می توان برای پخت ماکارونی روی اجاق گاز و پختن پنیر در فر نیز استفاده کرد این کاسرول همچنین با روغن نباتی از قبل چاشنی شده است و عاری از هرگونه پوشش سمی است.

چدن سنگین گرما را به طور یکنواخت حفظ و انتقال می دهد که برای دستور العمل هایی مانند بریانیس، دام، کوفتا و کاری بهترین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *